Line Schlünsen / Formand
Telefon: 53 56 80 08
Email: line020212@outlook.dk
Michael Debel / Kasserer
Telefon: 20 93 33 92
E-mail: mdh@stofanet.dk
Anja Nyvang / Næstformand
Mobil: 20 77 88 81
E-mail: anjaoglars@webspeed.dk
Carsten Juul Thomsen / Menig medlem
Mobil: 60 49 89 80
Email: carstenjuulth@hotmail.com
Marianne Breum Debel / Menig medlem
Telefon: 27 10 28 38
Email: mdh@stofanet.dk
Vedtægter for den selvejende institution ”Ølgod Ridehal”
§ 1 Institutionens navn er ”Ølgod Ridehal”. Dens hjemsted er Mejlvangvej20,6870 Ølgod.
Institutionen er selvejende.
§ 2 Institutionens formål er, i Varde Kommune, at erhverve eller opføre samt drive, gennem udlejning, en eller flere ridehaller med dertilhørende indretninger til fremme af interessen for hestesporten.
§3 Den til erhvervelse af grund samt opførsel af bygninger m.m. fornødne kapital er tilvejebragt dels ved medlemstegning blandt byens og egnens beboer og institutioner, dels ved brug af frivillig arbejdskraft samt belåning af ejendommen.
§4 Såfremt der ved institutionens drift, eller afskrivning, måtte fremkomme overskud, der ikke medgår til udligning af underskud fra tidligere år, eller til passende henlæggelser til istandsættelse, fornyelser, vedligeholdelse, imødegåelse af eventuelt underskud m.v., men anvendes til ekstraordinær afskrivning, modernisering, montering eller udvidelse af de til institutionen hørende lokaler eller bygninger.
§5 Det tilstræbes, at medlemmer af Ølgod og Omegns Rideklub over 18 år er medlem af Ølgod Ridehal med stemmeret på institutionens generalforsamling. Ligeledes har personer, erhvervsdrivende og foreninger samt andre med gyldig stemmeret på generalforsamlingen.
Alle personer over 18 år, som har hest stående i Ølgod Ridehal i mere end 3 måneder, skal være i besiddelse af et medlemsbevis af værdi kr.250,00.
Medlemmerne og bestyrelsen har ingen andel i institutionens formue eller eventuelle overskud, der alene tilfalder institutionen, ligesom medlemmer og bestyrelse heller ikke hæfter for institutionens gæld eller et eventuelt driftsunderskud.
Til hvert medlem udstedes et medlemsbevis, lydende på medlemmets navn og dets indskudte beløbs størrelse. Medlemsbeviset giver stemmeret på institutionens generalforsamling. Hvert medlem har en stemme, når der mindst er indbetalt kr. 250,00. Medlemsbeviset kan overdrages til en anden person og skal noteres i institutionens bøger.
§6 Generalforsamlingen er institutionens øverste myndighed
Vedtægtsændringer, salg af fast ejendom eller institutionens opløsning, kan kun ske efter generalforsamlingsbeslutning.
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uden hensyn til fremmødte stemmeberettigede.
Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved almindeligt stemmeflertal. Dog kræves der ved beslutning om institutionens opløsning, at mindst 2/3 af medlemmerne stemmer herfor.
Er et sådant antal ikke mødt, men forslaget i øvrigt vedtaget med 2/3 af de mødte stemmer, indkalder bestyrelsen inden 14 dage til ekstraordinær generalforsamling, på hvilken vedtagelsen kan ske med 2/3 af de afgivne stemmer, uden hensyn til hvor mange medlemmer, der er mødt.
Over det på generalforsamlingen vedtagne føres protokol, der underskrives af dirigenten.
§7 Til generalforsamlingen har samtlige medlemmer stemmeret.
Hver stemmeberettiget person over 18 år, som har gyldigt medlemsbevis til Ølgod Ridehal senest 3 måneder før generalforsamlingen, har stemmeret. Stemmeret kan kun udøves ved personlig nærværelse.
Indkaldelse til generalforsamling sker ved bekendtgørelse på ØOR’s hjemmeside med mindst 21 dages varsel. Dagsorden, udover de i § 8 nævnte punkter, skal angives i bekendtgørelsen.
§8 Ordinær generalforsamling afholdes i Ølgod hvert år i januar kvartal.
Dagsordenen skal omfatte:
- Valg af dirigent
- Årsberetning og godkendelse heraf
- Regnskab og godkendelse heraf
- Behandling af indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer samt valg af 2 suppleanter
- Eventuelt
Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, må være indgivet til bestyrelsen 14 dage før generalforsamlingen.
§9 Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det påkrævet, eller når mindst 1/3 af medlemmerne over bestyrelsen fremsætter motiveret anmodning herom.
§10 Institutionens ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer. Tre vælges af generalforsamlingen, 2 vælges af bestyrelsen for Ølgod og Omegns Rideklub.
Medlemmer valgt på generalforsamlingen vælges for 2 år, således at der på lige årstal vælges to medlemmer og på ulige årstal et medlem.
Alle valg er skriftlige.
§11 Bestyrelsen er selvkonstituerende. Formand, næstformand og kasserer vælges for 1 år af gangen. Intet medlem af bestyrelsen må direkte eller indirekte oppebære noget vederlag for hvervet.
§12 Bestyrelsen afholder møde efter formandens og næstformandens bestemmelse. Bestyrelsesmøde skal indvarsles, såfremt 3 af bestyrelsens medlemmer måtte begære dette. Indvarslingen sker skriftligt med 8 dages varsel og med angivelse af dagsorden.
§13 Bestyrelsen ansætter og afskediger personale samt påser, at institutionens ejendom anvendes i overensstemmelse med formålet.
Bestyrelsen sørger for udfærdigelse af et regulativ, der nærmere fastsætter retningslinier for den daglige drift, herunder lejetakster.
Lejen for lokalernes benyttelse skal i øvrigt fastsættes således, at der opnås en forsvarlig økonomisk drift af institutionen, herunder foretages rimelige afskrivninger og henlæggelser.
Bestyrelsen er bemyndiget til at pantsætte institutionens ejendom med tilbehør i det for institutionens start og videreførelses fornødent omfang.
Bestyrelsen fører en forhandlingsprotokol, hvori indføres de tagne beslutninger. Tilføjelser underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
Den daglige ledelse varetages af halinspektør med reference til bestyrelsen.
§14 Bestyrelsens beslutninger afgøres ved simpelt flertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens, eller i dennes fravær næstformandens stemme afgørende. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst havdelen af medlemmerne er tilstede.
§15 Institutionen tegnes af bestyrelsens formand eller i dennes fravær af næstformanden begge i forbindelse med yderligere et bestyrelsesmedlem. Ved køb, salg eller pantsætning tegnes dog af samlede bestyrelse.
§16 Institutionens regnskabsår går fra 1.januar til 31. december.
Den af bestyrelsen valgte kasserer udarbejder, på grundlag af institutionens bøger, driftsregnskabet og status inden generalforsamlingen. Regnskabet føres af registreret revisor.
§17 I tilfælde af institutionens opløsning, træffer generalforsamlingen bestemmelse om anvendelse af institutionens midler. Disse skal anvendes til et eller flere med institutionens beslægtede formål eller andre idrætsformål i den gamle Ølgod Kommune.
Således vedtaget på den ordinære generalforsamling den 22.03.2018
Formanden for Ølgod Ridehal
Hallen tager sig af:
- Udlejning af bokse
- Kontakt til privatopstaldere
- Vedligehold af udendørs areal(hegn mm.)
- Vedligehold af ridehallerne og stalden (bund, vandingsanlæg m.m.)
- Cafeteriaet
- Rytterstuen
- Lønninger(Conny Villadsen 20 16 57 64)
- Traktor
- Foder
- Staldvagter og weekendvagter
- Ansættelse af undervisere
- Kontakt til fastansatte
Generalforsamling Ølgod Ridehal
29. marts 2022
Rytterstuen, Ølgod Rideklub kl. 19
1. Valg af
dirigent
Lisbeth Rudbeck er valgt
Lisbet indledte med at sikre, at
generalforsamlingen er rettidigt indkaldt i henhold til vedtægterne.
2. Årsberetning
og godkendelse heraf
Formandens beretning v. Line Schlunsen
2021 har igen var et svært
år hvor corona har haft sin volume. Vi startede året med ikke
at have nogle undervisere ansat, da de alle blev fyret sidst i december, da
regeringen igen lukkede ned for indendørs idræt.
Det gav os en økonomisk frihed og heldige var vi da de alle stod klar igen da
restriktionerne blev fjernet. I år har vi sagt farvel til vores trofaste
underviser Natasja Melvej. Hun har været en solid og trofast underviser på
ØOR og vi takker for hendes kæmpe indsats. Stine varetager stadig
undervisningen både i elevskolen og af efterskolens elever. Det gør Stine helt
fantastisk og Ølgod efterskole er meget tilfredse.
Det kan være svært at finde en god underviser igen, Amalie Buhl overtog
elevtimerne med Charlotte, og hvor Sandra og Anne trolig hjalp til for at
få tingene til at gå op. En kæmpe tak for den flotte indsats.
I stalden har vi haft
udskiftning i vores staldpersonale. Hvor vi før havde flere ansatte samlede vi
timerne og ansatte Maja i oktober. Indtil Maja kunne starte hjalp Sandra,
Anne og Camilla med at få stalden passet med en super flot indsats. De
trådte til og vi i bestyrelsen kan kun komme med et kæmpe stort TAK til
jer. Desværre fandt Maja ud af i prøveperioden at jobbet ikke var det
rette match. Vi søgte igen og her faldt valget på Svava. Heldigvis blev
Maja indtil Svava kunne starte i januar mdr. Stor tak til Maja for din flotte
indsats. Derudover vil vi gerne takke jessica og Camilla nielsen for deres
hjælp i stalden. de har også været en god stabil hjælp.
Svava er faldet godt til i
stalden og vi sætter stor pris på hendes fantastiske arbejde i
stalden, som håndteres professionelt.
Det er vigtigt, at vi
har stabile medarbejdere til at passe vores dyr, så vi er glade for at kunne
sige velkommen til Svava.
Vi er blevet tilbudt at købe jorden bagved foldene. Men desværre står vi ikke til at kunne låne pengene, da vi er en selvejet intuition og dermed ikke hæfter personligt. Så faktisk var det utroligt, at vi kunne låne penge i sin tid til den nye stald. Dette kan vi takke den tidligere bestyrelse for, flot arbejde. For hvem nyder ikke godt af den nye stald, som i dag er fuld af heste
2021 har været et stabilt
år med opstaldere i stalden. Vi har haft en smule udskift, men
også tilgang. Et dejligt naturligt flow som også giver sit præg i
økonomien.
Vi har afsat
30.000 til vores kloak. Når vejret bliver bedre skulle vi gerne få det
lavet, så vi kan vaske hestene indenfor.
Ridehallen
har igen haft gode og stabile lejere i klubben trods de også har
været ramt af corona og elevskolen har været lukket ned
pga. Corona
I år havde vi en utrolig flot tilslutning til
vores arbejdsdag. Det var både opstaldere, elever, forældre mm. Der blev
pudset godt af i krogene og stalden blev vasket ned på ¨bedste vis. Vi fik
Rema til at sponsor morgenmad og Super Brugsen til at sponsor sandwich og
sodavand. Tusinde tak til dem.
Igen i år afholder vi
arbejdsdage. Den første her i april. Vi håber selvfølgelig på en lige så
stor tilslutning som sidst.
Ingenting sker af sig
selv, men i fællesskab kan vi opnå og udgøre en helt masse sammen.
Det er vigtigt at vi passer på vores fine sted, og holder det flot vedlige. Vi
er alle sammen brugere af vores skønne faciliteter, så vi håber at alle
vil være med til en hyggelig dag og give en hånd igen til arbejdsdagen, som er
lige om hjørnet.
Tak for et rigtig godt år.
Beretningen er godkendt.
3. Regnskab og
godkendelse heraf
Regnskabet er omdelt og gennemgået på
generalforsamlingen.
Hallen er kommet ud med et solidt
regnskab.
Det skal bemærkes, at der på
personaleomkostninger er en kraftig nedgang i udgifterne. Dette skyldes, at der
ikke har været udgifter til undervisere grundet nedlukning, hvor underviserne
blev opsagt, ligesom der ikke har været udgifter til løn i ridefysioterapien,
som det var tilfældet i 2021.
Desuden er der indeholdt udskudt moms og
A-skat, som en del af corona-pakken.
Regnskabet er godkendt.
4. Behandling af
indkomne forslag
Der er indkommet et forslag, på prisen for
en tom boks ønskes oplyst.
Det er dog ikke noget, der kan stemmes
om på en generalforsamling.
5. Valg af
bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter
På valg er:
Troels Rewaldt er på valg – modtager
ikke genvalg
Michael Debel er valgt.
Suppleanter:
1. suppleant er Frederik
Lolk Sørensen
2. suppleant er Helle
Tranbjerg
6. Eventuelt