Skip to content
Ølgod og omegns rideskole
  • Rideklubben
  • Ridehallen
  • Undervisning
    • Undervisning
    • Ryttermærker
  • Stævner
  • Sponsorer
  • Priser
  • Øvrigt
    • Galleri
    • Byggefasen
  • Rideklubben
  • Ridehallen
  • Undervisning
    • Undervisning
    • Ryttermærker
  • Stævner
  • Sponsorer
  • Priser
  • Øvrigt
    • Galleri
    • Byggefasen

Ridehallen

  1. Forside|
  2. Ridehallen
Bestyrelsen
Hallens vedtægter
Arbejdsopgaver
Generalforsamling
Bestyrelsen

Line Schlünsen / Formand

Telefon: 53 56 80 08

Email: line020212@outlook.dk

Michael Debel / Kasserer

Telefon: 20 93 33 92

E-mail: mdh@stofanet.dk  

Anja Nyvang / Næstformand

Mobil: 20 77 88 81

E-mail: anjaoglars@webspeed.dk

Carsten Juul Thomsen / Menig medlem

Mobil: 60 49 89 80

Email: carstenjuulth@hotmail.com

Marianne Breum Debel / Menig medlem

Telefon: 27 10 28 38 

Email: mdh@stofanet.dk

Hallens vedtægter

Vedtægter for den selvejende institution ”Ølgod Ridehal”

§ 1 Institutionens navn er ”Ølgod Ridehal”. Dens hjemsted er Mejlvangvej20,6870 Ølgod.

Institutionen er selvejende.

§ 2 Institutionens formål er, i Varde Kommune, at erhverve eller opføre samt drive, gennem udlejning, en eller flere ridehaller med dertilhørende indretninger til fremme af interessen for hestesporten.

§3 Den til erhvervelse af grund samt opførsel af bygninger m.m. fornødne kapital er tilvejebragt dels ved medlemstegning blandt byens og egnens beboer og institutioner, dels ved brug af frivillig arbejdskraft samt belåning af ejendommen.

§4 Såfremt der ved institutionens drift, eller afskrivning, måtte fremkomme overskud, der ikke medgår til udligning af underskud fra tidligere år, eller til passende henlæggelser til istandsættelse, fornyelser, vedligeholdelse, imødegåelse af eventuelt underskud m.v., men anvendes til ekstraordinær afskrivning, modernisering, montering eller udvidelse af de til institutionen hørende lokaler eller bygninger.

§5 Det tilstræbes, at medlemmer af Ølgod og Omegns Rideklub over 18 år er medlem af Ølgod Ridehal med stemmeret på institutionens generalforsamling. Ligeledes har personer, erhvervsdrivende og foreninger samt andre med gyldig stemmeret på generalforsamlingen.

Alle personer over 18 år, som har hest stående i Ølgod Ridehal i mere end 3 måneder, skal være i besiddelse af et medlemsbevis af værdi kr.250,00.

Medlemmerne og bestyrelsen har ingen andel i institutionens formue eller eventuelle overskud, der alene tilfalder institutionen, ligesom medlemmer og bestyrelse heller ikke hæfter for institutionens gæld eller et eventuelt driftsunderskud.

Til hvert medlem udstedes et medlemsbevis, lydende på medlemmets navn og dets indskudte beløbs størrelse. Medlemsbeviset giver stemmeret på institutionens generalforsamling. Hvert medlem har en stemme, når der mindst er indbetalt kr. 250,00. Medlemsbeviset kan overdrages til en anden person og skal noteres i institutionens bøger.

§6 Generalforsamlingen er institutionens øverste myndighed

Vedtægtsændringer, salg af fast ejendom eller institutionens opløsning, kan kun ske efter generalforsamlingsbeslutning.

Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uden hensyn til fremmødte stemmeberettigede.

Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved almindeligt stemmeflertal. Dog kræves der ved beslutning om institutionens opløsning, at mindst 2/3 af medlemmerne stemmer herfor.

Er et sådant antal ikke mødt, men forslaget i øvrigt vedtaget med 2/3 af de mødte stemmer, indkalder bestyrelsen inden 14 dage til ekstraordinær generalforsamling, på hvilken vedtagelsen kan ske med 2/3 af de afgivne stemmer, uden hensyn til hvor mange medlemmer, der er mødt.

Over det på generalforsamlingen vedtagne føres protokol, der underskrives af dirigenten.

§7 Til generalforsamlingen har samtlige medlemmer stemmeret.

Hver stemmeberettiget person over 18 år, som har gyldigt medlemsbevis til Ølgod Ridehal senest 3 måneder før generalforsamlingen, har stemmeret. Stemmeret kan kun udøves ved personlig nærværelse.

Indkaldelse til generalforsamling sker ved bekendtgørelse på ØOR’s hjemmeside med mindst 21 dages varsel. Dagsorden, udover de i § 8 nævnte punkter, skal angives i bekendtgørelsen.

§8 Ordinær generalforsamling afholdes i Ølgod hvert år i januar kvartal.

Dagsordenen skal omfatte:

  • Valg af dirigent
  • Årsberetning og godkendelse heraf
  • Regnskab og godkendelse heraf
  • Behandling af indkomne forslag
  • Valg af bestyrelsesmedlemmer samt valg af 2 suppleanter
  • Eventuelt

Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, må være indgivet til bestyrelsen 14 dage før generalforsamlingen.

§9 Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det påkrævet, eller når mindst 1/3 af medlemmerne over bestyrelsen fremsætter motiveret anmodning herom.

§10 Institutionens ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer. Tre vælges af generalforsamlingen, 2 vælges af bestyrelsen for Ølgod og Omegns Rideklub.

Medlemmer valgt på generalforsamlingen vælges for 2 år, således at der på lige årstal vælges to medlemmer og på ulige årstal et medlem.

Alle valg er skriftlige.

§11 Bestyrelsen er selvkonstituerende. Formand, næstformand og kasserer vælges for 1 år af gangen. Intet medlem af bestyrelsen må direkte eller indirekte oppebære noget vederlag for hvervet.

§12 Bestyrelsen afholder møde efter formandens og næstformandens bestemmelse. Bestyrelsesmøde skal indvarsles, såfremt 3 af bestyrelsens medlemmer måtte begære dette. Indvarslingen sker skriftligt med 8 dages varsel og med angivelse af dagsorden.

§13 Bestyrelsen ansætter og afskediger personale samt påser, at institutionens ejendom anvendes i overensstemmelse med formålet.

Bestyrelsen sørger for udfærdigelse af et regulativ, der nærmere fastsætter retningslinier for den daglige drift, herunder lejetakster.

Lejen for lokalernes benyttelse skal i øvrigt fastsættes således, at der opnås en forsvarlig økonomisk drift af institutionen, herunder foretages rimelige afskrivninger og henlæggelser.

Bestyrelsen er bemyndiget til at pantsætte institutionens ejendom med tilbehør i det for institutionens start og videreførelses fornødent omfang.

Bestyrelsen fører en forhandlingsprotokol, hvori indføres de tagne beslutninger. Tilføjelser underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.

Den daglige ledelse varetages af halinspektør med reference til bestyrelsen.

§14 Bestyrelsens beslutninger afgøres ved simpelt flertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens, eller i dennes fravær næstformandens stemme afgørende. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst havdelen af medlemmerne er tilstede.

§15 Institutionen tegnes af bestyrelsens formand eller i dennes fravær af næstformanden begge i forbindelse med yderligere et bestyrelsesmedlem. Ved køb, salg eller pantsætning tegnes dog af samlede bestyrelse.

§16 Institutionens regnskabsår går fra 1.januar til 31. december.

Den af bestyrelsen valgte kasserer udarbejder, på grundlag af institutionens bøger, driftsregnskabet og status inden generalforsamlingen. Regnskabet føres af registreret revisor.

§17 I tilfælde af institutionens opløsning, træffer generalforsamlingen bestemmelse om anvendelse af institutionens midler. Disse skal anvendes til et eller flere med institutionens beslægtede formål eller andre idrætsformål i den gamle Ølgod Kommune.

Således vedtaget på den ordinære generalforsamling den 22.03.2018

Formanden for Ølgod Ridehal

Arbejdsopgaver

Hallen tager sig af:

  • Udlejning af bokse
  • Kontakt til privatopstaldere
  • Vedligehold af udendørs areal(hegn mm.)
  • Vedligehold af ridehallerne og stalden (bund, vandingsanlæg m.m.)
  • Cafeteriaet
  • Rytterstuen
  • Lønninger(Conny Villadsen 20 16 57 64)
  • Traktor
  • Foder
  • Staldvagter og weekendvagter
  • Ansættelse af undervisere
  • Kontakt til fastansatte
Generalforsamling

Generalforsamling Ølgod Ridehal

29. marts 2022

Rytterstuen, Ølgod Rideklub kl. 19

 

1.    Valg af dirigent

Lisbeth Rudbeck er valgt

Lisbet indledte med at sikre, at generalforsamlingen er rettidigt indkaldt i henhold til vedtægterne.

 

2.    Årsberetning og godkendelse heraf

Formandens beretning v. Line Schlunsen

2021 har igen var et svært år hvor corona har haft sin volume. Vi startede året med ikke at have nogle undervisere ansat, da de alle blev fyret sidst i december, da regeringen igen lukkede ned for indendørs idræt.  
Det gav os en økonomisk frihed og heldige var vi da de alle stod klar igen da restriktionerne blev fjernet. I år har vi sagt farvel til vores trofaste underviser Natasja Melvej. Hun har været en solid og trofast underviser på ØOR og vi takker for hendes kæmpe indsats.  Stine varetager stadig undervisningen både i elevskolen og af efterskolens elever. Det gør Stine helt fantastisk og Ølgod efterskole er meget tilfredse.
Det kan være svært at finde en god underviser igen, Amalie Buhl overtog elevtimerne med Charlotte, og hvor Sandra og Anne trolig hjalp til for at få tingene til at gå op. En kæmpe tak for den flotte indsats. 

 

I stalden har vi haft udskiftning i vores staldpersonale. Hvor vi før havde flere ansatte samlede vi timerne og ansatte Maja i oktober. Indtil Maja kunne starte hjalp Sandra, Anne og Camilla med at få stalden passet med en super flot indsats. De trådte til og vi i bestyrelsen kan kun komme med et kæmpe stort TAK til jer. Desværre fandt Maja ud af i prøveperioden at jobbet ikke var det rette match. Vi søgte igen og her faldt valget på Svava. Heldigvis blev Maja indtil Svava kunne starte i januar mdr. Stor tak til Maja for din flotte indsats. Derudover vil vi gerne takke jessica og Camilla nielsen for deres hjælp i stalden. de har også været en god stabil hjælp.

Svava er faldet godt til i stalden og vi sætter stor pris på hendes fantastiske arbejde i stalden, som håndteres professionelt.  

Det er vigtigt, at vi har stabile medarbejdere til at passe vores dyr, så vi er glade for at kunne sige velkommen til Svava.  

 

Vi er blevet tilbudt at købe jorden bagved foldene. Men desværre står vi ikke til at kunne låne pengene, da vi er en selvejet intuition og dermed ikke hæfter personligt. Så faktisk var det utroligt, at vi kunne låne penge i sin tid til den nye stald. Dette kan vi takke den tidligere bestyrelse for, flot arbejde. For hvem nyder ikke godt af den nye stald, som i dag er fuld af heste

 

2021 har været et stabilt år med opstaldere i stalden. Vi har haft en smule udskift, men også tilgang. Et dejligt naturligt flow som også giver sit præg i økonomien.  

Vi har afsat 30.000 til vores kloak. Når vejret bliver bedre skulle vi gerne få det lavet, så vi kan vaske hestene indenfor.  

 

Ridehallen har igen haft gode og stabile lejere i klubben trods de også har været ramt af corona og elevskolen har været lukket ned pga. Corona  

I år havde vi en utrolig flot tilslutning til vores arbejdsdag. Det var både opstaldere, elever, forældre mm. Der blev pudset godt af i krogene og stalden blev vasket ned på ¨bedste vis. Vi fik Rema til at sponsor morgenmad og Super Brugsen til at sponsor sandwich og sodavand. Tusinde tak til dem.

Igen i år afholder vi arbejdsdage. Den første her i april. Vi håber selvfølgelig på en lige så stor tilslutning som sidst.  

Ingenting sker af sig selv, men i fællesskab kan vi opnå og udgøre en helt masse sammen. Det er vigtigt at vi passer på vores fine sted, og holder det flot vedlige. Vi er alle sammen brugere af vores skønne faciliteter, så vi håber at alle vil være med til en hyggelig dag og give en hånd igen til arbejdsdagen, som er lige om hjørnet.  

 

Tak for et rigtig godt år.

 

Beretningen er godkendt.

  

3.    Regnskab og godkendelse heraf

Regnskabet er omdelt og gennemgået på generalforsamlingen.

Hallen er kommet ud med et solidt regnskab.

Det skal bemærkes, at der på personaleomkostninger er en kraftig nedgang i udgifterne. Dette skyldes, at der ikke har været udgifter til undervisere grundet nedlukning, hvor underviserne blev opsagt, ligesom der ikke har været udgifter til løn i ridefysioterapien, som det var tilfældet i 2021.

Desuden er der indeholdt udskudt moms og A-skat, som en del af corona-pakken.

Regnskabet er godkendt.

 

 

4.    Behandling af indkomne forslag

Der er indkommet et forslag, på prisen for en tom boks ønskes oplyst.

Det er dog ikke noget, der kan stemmes om på en generalforsamling.  

 

 

5.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter

 

På valg er:

Troels Rewaldt er på valg – modtager ikke genvalg

Michael Debel er valgt.

 

Suppleanter:

1.    suppleant er Frederik Lolk Sørensen

2.    suppleant er Helle Tranbjerg

 

6.    Eventuelt

ØLGOD OG OMEGNS RIDEKLUB

  • AdresseMejlvangvej 20, 6870 Ølgod
  • Emailoor@oor.dkOpens in your application
Copyright (C) - Medianten